Pagina's

dinsdag 7 augustus 2012

[DIY] Top met tekst of print

Wat doe je op een saaie dag? Het leukste is toch wel om dan te gaan DIY'en (do it yourself).  Ik ben de laatste tijd erg bezig met bleek, kleren bleken, schoenen bleken, alles in de bleek! Wat ik wel even wil melden, is dat het de stof zwakker maakt. Niet teveel dus!



Wat heb je nodig?
- Een penseel
- Een bakje met chloor
- Een (oud) katoenen shirt

Ik heb geen katoenen shirt gebruikt, maar dit raad ik wel aan. Het was vrij lastig om het op viscose te doen!

Wat moet je doen?
1. Kies uit wat je precies op je top wilt hebben. Een tekstje, een print? 
2. Leg een stuk karton tussen de top op het gedeelte dat je wilt bewerken, dit is noodzakelijk! Anders heb je een grote kans dat het ook op de achterkant van je top komt.
3. Als het top doorschijnt kun je een tekst of print onder je shirt leggen. Kan dit niet? Maak dan met krijt eerst de schets op je top, zo voorkom je knoeiwerk. Het krijt was je er zo weer uit.
4. Doop je penseel in de bleek en trek je ontwerp over. Strijk je penseel wel goed af, er kan bleek meekomen. 
5. Tevreden? Hang hem dan een uurtje in de zon.

En klaar! Heel gemakkelijk dus. 

En wat is het resultaat?

Bij mij dit. En bij jou?

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk, zal ik eens proberen!

    Zullen we elkaar volgen :D?

    XO

    http://newfashionlifestyle.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oe superleuk!
    Dit ga ik ook eens doen! Leuke tekst ook (:

    X lifelaughandhappinesss.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen